mandag 7. juni 2010

Sydag med gode venninner

Dette kan verkeleg anbefalast! 
I går lånte eg og tre venninner ein barnehage, der vi hadde god plass til å boltre oss med symaskiner, sybøker, stoff, god mat og godt selskap heile dagen! Eg fekk laga to skjørt og ei bukse (som ikkje akkurat vart superflott..), og var godt fornøgd med dagen.
Takk, kjære P, M og I! :)

På kvelden, då eg kom heim, leita eg fram det eg hadde laga for å vise det fram til entusiastiske Lille A. Eg fortalte at skjørta hadde eg tenkt å selge, og i det eg trekker fram det rosa skjørtet kjem det spontant:
Åh, mamma! Det kan du selge til meg!! Og det blå ville ho også gjerne kjøpe...hihi! Det er deilig med slik anerkjennelse! Buksa prøvde ho på i dag før barnehagen, men passforma var ikkje heilt god, så den må fiksast litt før bruk. Uff, for eit rabalder det vart ei lita stund! Ho ville så gjerne ha den på! (Men fargane er heilt på styr, og ho har ingenting som passar til! Hrmpf, trur eg må vente litt før den blir fiksa på...)

Ei ny veke har starta, og det er eigentleg ganske godt. Sola skin og det har vore ein deilig mandag!
Håpar du også har det fint!

11 kommentarer:

  1. Så kjekt å kunne kose seg med gode venner, og sin hobby:) veldig flott!

    Fine ting du har sydd! Så søtt at jentungen ville kjøpe det skjørtet!

    SvarSlett
  2. Hørtes ut som en herlig dag!
    Dere har produsert flotteklær og ser jeg!
    Herlig med lille-jenta sin entusiasme :-)

    SvarSlett
  3. ååh..dette var bra lurt!!
    høres ut som en drømmedag i grunn.. :)

    SvarSlett
  4. Så GØY!!! Knall å kunne dele hobbyen med andre.

    Flotte plagg dere hadde produsert!!

    SvarSlett
  5. Heisann! Dette så veldig koselig ut! Så flinke dere er som får samlet dere slik, og syr egne barneklær! Nydelig blogg du har! Jeg kommer igjen...:)
    Krabbelureklem.

    SvarSlett
  6. Plass og tid er syingens beste venner ;). Hørtes veldig smart ut å låne en barnehage!

    Vil bare si at jeg koser meg veldig med den turkise puta om dagen. Den er så myk og god å hå hodet på i hammocken - og er et friskt innslag her hjemme. Favorittpute!

    SvarSlett
  7. Åhhhh vad mysigt det ser ut!!! Blir allt lite avis;) Måste ju vara jättekul att kunna sitta så tillsammans med goda vänner och bara sy utan avbrott från ungar och män...

    SvarSlett
  8. Det såg jammen triveleg ut! Jo mere vi er sammen...! :)

    Ha ein strålande tysdag!

    SvarSlett
  9. Supert! Jeg nærmest tvinger ei jeg kjenner til å holde sykurs for meg. Håper hun snart får tid. Da var planen å låne en barnehage eller ett klasserom - det er ikke dumt det, altså! Ü
    Jeg har en liten utfordring til deg på bloggen min - om du har tid og lyst Ü
    Ha en finfin dag!

    SvarSlett
  10. Å, det hørtes skikkelig koselig ut! Og utrolig godt å få anerkjennelse på hjemmebane også Ü

    SvarSlett
  11. Wow, gratulerer med mage!!! Så spennende da!
    Du vet ikke hvor näre jeg var på å nappe på invitasjonen din, neste gang kanskje? ;-)
    Det ser ut som at dere hadde det kjempefint!

    SvarSlett



blogger template by lovebird