mandag 21. juni 2010

Strøkent!


Åh, det er så fantastisk deilig, reint og ryddig her!
Det er nesten flaut å innrømme det, men det kjennast nesten litt framandt.. Huset vårt er aldri så strøkent, og no har det i alle fall ikkje vore det på leeenge! Det var på tide, det var godt og det skal ein innsats til for å halde det sånn ei stund, kjenner eg oss rett... Kjenner du deg att, eller er det slik at alle bloggarar har det slik heime som dei viser på bloggane sine?

Viser ein liten kollasj frå stova vår. Fann nyyyydelege valmuer i hagen, på ein stad der ingen kunne sjå dei, og to av dei har no komt inn i varmen. Fiiine, skjøre og forfriskande! Det lille barnebordet frå Ikea er dekka til fest, og skal freiste til fin rolleleik. Og det nederste bildet viser siste store endring i stova... Vi har rett og slett flytta gjestesenga ut av gjesterommet, opp i stova og omdøypt den til Kosesenga. Vi fylte den med nokre puter, tepper og skinn, og etter litt idèmyldring bestemte eg og Lille A navnet. Herleg! Der kan/må den svært bekkenlause mammaen i huset legge seg ned nokre gongar i løpet av ein dag...og gjerne med Lille A og ei bok eller tre! :)
 
Håpar du får ei fiiin veke!

7 kommentarer:

  1. Jeg rekker opp handa, og kjenner meg igjen! ;-) Vi er noen store rotekopper, både de store og de små. Og vasking står ikke så høyt på prioriteringslista heller...

    SvarSlett
  2. Hehe.. Jeg er av de bloggere som bare tar bilder av et hjørne om gangen. Det er Aldrii ryddig på så mange steder samtidig, at jeg kan tillate meg å ta "panoramabilder" av interiøret.. Helst liker jeg å ta detaljbilder.. hehe..
    Men her er et lite visdomsord på vegen;
    " why should I clean up my home, when the world is in such a mess...?"
    Kos deg i rotet, du, det skal jo vises at man lever også.. :)
    LenaE

    SvarSlett
  3. Eg og tar berre bilder av den ryddige delen av rommet. Ryddet klart for å bli tatt bilde av.
    Skal eg klare å ha det heilt ryddig heile tida, så må eg nok ha ein mykje meir minimalistisk stil enn eg har no.

    Ha ein fin tirsdag.

    SvarSlett
  4. Herlig med nyvasket og ryddig hus. Hos oss er det blitt mye mer slinger i valsen etter at LANGHÅRET S T O R hund flyttet inn i vinter... Blir ikke rent mer enn ti munutter uansett *fins*

    Så herlig med Koseseng - og hvis du sliter med bekkenet må det være helt supert å legge seg godt ned innimellom :)

    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  5. Her er det som regel veldig varierende og i det siste har det meste blitt forsømt på den måten, men jeg ble inspirert til å rydde i lekene til snuppa nå. Er jo ingen interiørblogger heller, så her er det mye jeg ville endret på hjemme.

    Så kos med et sånn lekebord fra Ikea, dekt til fest:) Tror jeg må finne på noe kreativt i dag.

    SvarSlett
  6. Hehe..det er som jeg skulle skrevet det selv! :-) Det er en utrolig herlig følelse når huset er strøkent, men vi klarer av en eller anne grunn ikke å holde det slik. :-) Dessuten har vi fått en ny rutine om kveldene; rydde barneleker og koste opp brødsmuler under tripp-trapp stolen. Men så lever jeg godt i litt rot også!

    SvarSlett
  7. He, he, kjenner meg godt igjen!
    Vi får besøk av svigers på fredag og holder på med storopprydding nå!

    Ser kjempekoselig ut hos deg:)
    Nyt din ryddige tilværelse.

    SvarSlett



blogger template by lovebird