torsdag 10. juni 2010

Sjå verkeleg nøye

Det er så vakkert ute når sola skin og himmelen er blå! 
Graset er utruleg grønt, løvetennene strålande gule, raude, blå og lilla blomar i ulike nyansar... Eg måtte ta med meg kamera i hagen og kikke litt i dag. Min første tur med berre tær i graset, litt vind og herlege 13 grader i skuggen... Det minner i alle fall om sommar!
Fann hageinspirasjon både her og der på min daglege bloggrunde i dag, og har sett at det er jammen mange som har gode råd å komme med! Sjølv veit eg så altfor lite om det som veks i hagen min, og er berre utruleg takknemleg for alt ho sette i jorda, ho som budde her før, og som var såå glad i hagen sin!

Planane for hagearbeid er mange. Nokre enkle og nokre langtidsprosjekt. Eg er ganske utolmodig, så eg vil jo helst at ting skal bli som eg vil med det samme! Tenk å måtte vente til neste år! Eller enda verre, tenk å måtte vente i årevis før hagen blir som ein vil! Men eg har jo begynt å forstå at det er slik det er med hage... Heldigvis har eg evna til å glede meg over ALT det som blomar i hagen! Og når ein kikkar nøye; dei er jammen bra fantastiske, detaljerte og perfekte desse blomane?!

Ha ein fin dag!

7 kommentarer:

  1. Hejsa Guro,

    Sikke smukke billeder af dejlige, farvestrålende blomster! Du er en dygtig fotograf. Din header er jo helt fantastisk :)

    Og tak for din søde, søde hilsen inde hos mig forleden. Hvor gjorde den mig bare glad!

    Ha en fin dag
    KH Helle

    SvarSlett
  2. Jeg er litt sent ute jeg, men gratulerer med den lille i magen!! Så koselig å høre!

    Og så må jeg bare få si at den sykvelden så utrolig gøy ut! Så heldig du er som har slike sy-venninner.

    SvarSlett
  3. blomster er og blir gledesspredere, mankan jo ikke bli trist av å se på vakre blomster!!

    å ha litt variert utvalg (les:ugressblomster) er jo heller ikke så dumt..for da kan jo ungene få plukke så mye de vil..uten å rasere bedene ;)

    ---->gunnhild

    SvarSlett
  4. Hej Guro
    Du kan altså bare lidt med farver.. det er nogle fine blomster i din have.. vi har ikke rigtigt tulipaner i vores have.. så at stjæle et glimt her er bare så fint.. har du set, at man kan få de helt mørk lilla - sorte tulipaner? De er bare SÅ SMUKKE

    Klem fra C

    SvarSlett
  5. Så flotte bilder! Mye fint som vokser i hagen din:-)

    SvarSlett
  6. nydelige bilder!
    det er ingen av mine blomster som har begynt å blomstre enda men det er masse knopper på både roser og pioner. gleder meg vilt til det begynner å blomstre, har blitt så glad i hage de siste årene :)

    gratulerer så masse med baby i magen kjære deg! nydelige bilder du viser i innlegget lengre ned her med blomster i håret, vakker kjole og baby i magen.... virkelig vakkert!

    ønsker deg en vidunderlig helg guro,
    klem

    SvarSlett
  7. Heisan Guro
    Så koselig med hilsen fra deg på bloggen! Det er lenge siden jeg har fått lagt spor etter meg her inne.
    Så fantastiske hagebilder du har tatt. Disse kunne jo utmerket godt stått i en hagebok og vært fotogtafert av en naturfotograf.
    Husker det var spennende første våren/ sommeren i huset vårt og se hva som fantes av planter rundt omkring, for vi flyttet inn på høsten.
    Må innrømme at jeg definitivt ikke har grønne fingre og er ganske blank på planter og den slags, men det er veldig hyggelig å omgi seg med glade blomster! Du har tydeligvis mange av dem.
    Ha en fin senkveld!
    Klem fra kaspara

    SvarSlett



blogger template by lovebird