mandag 26. oktober 2009

Eg fall pladask!

Via bloggen Floras Frue kom eg over dette fantastiske kunstverket i går! Det heiter noko sånt som Sosial design, og idèen er som følger: Du kan bli abonnent og få 25 blyantar kvar månad i 20 månader! Dvs seie 500 fargeblyantar i 500 ulike nyansar! Oioioi...eg blir heilt matt! Tenk for eit eventyr å ha eit stort, lyst arbeids-/hobbyrom der 500 delikate fargeblyantar kunne henge lett tilgjengeleg, som på det øverste bildet. Eg ville ha kosa meg med å farge, drodle, sortere, kikke.... Det er også sjarmerande å tenke på at dei har gitt kvar unike farge eit eige navn, som passar til fargen. Tea with Milk, Frog Pond, Lemon Drop, Norwegian sky... Klikk på bildet for å komme til sida!
Eller eg kunne velge ein annan type oppheng i plexiglas, som kunne gjere blyantane til kunst på stoveveggen eller kor som helst ellers. Eg syns idèen er genial, og når eg får meg eit stooort hus og pengar til overs, då vil eg bli abonnent!!

9 kommentarer:

  1. Herlig!
    Men du ville nok aldri ha brukt dem, for du hadde aldri villet spisse dem... ;)

    SvarSlett
  2. Hei!

    Det var lekkert! Og så likte jeg konseptet med at det var blyanter!

    Forøvrig så må jeg gratulere deg som vinner av fin i formen- trekningen :o) Gikk innom linken Margrethe hadde lagt ut, og vips så var jeg her. En hyggelig opplevelse :o)

    SvarSlett
  3. Denne så jeg også nylig, det er utrolig flot, nesten et kunstverk i seg selv, samtidig som hvor praktisk det er for en (hobby)tegnger :)
    Ha en fin kveld, og gratulerer med lykken hos FIniformen :) Du har en flott blogg, takk for titten

    SvarSlett
  4. tack för din söta kommentar inne hos mig, blev superglad!!!

    Så härligt det ser ut med pennorna. Jag vill också ha ett stort hus...
    /Ylva

    SvarSlett
  5. Hei Guro!
    Ja, dette var både fristende og utrolig lekkert!!!
    Rent monumentalt!
    Minstamnn som er tegner nummer en i familien vår hadde vel besvimt av glede om noe sånt kom i heimen.
    Det krever litt plass da.....
    Takk for pene ord også forresten. Nå er jeg i gang med asymetriske teppe nummer to i lilla og grønntoner. Litt gøy å jobbe med litt andre farver enn en vanligvis gjør.
    Ha en god natt og en lys morgendag!
    Klem fra kaspara

    SvarSlett
  6. Hei igjen!
    Bare kjekt at den fine kunsten spres utover i bloggland :)
    Ha en fin tirsdag!!
    Kjersti

    SvarSlett
  7. Ååå dette var flott. Skulle gjerne hatt dette som kunst i plexiglass - det hadde vært knallstilig!

    SvarSlett
  8. ja denne veggen så jeg inne hos henne jeg også, kjente det kriblet av fryd i magen- helt herlig!:)

    tusen tusen takk for utrolig hyggelige ord fra deg guro, slikt gjør meg glad :) jeg må bare si at jeg koser meg enormt mye her inne hos deg, blir både glad og inspirert av innleggene dine! får pyfyll med andre ord og DET er herlig det :)

    ønsker deg en fin ettermiddag,
    klem

    SvarSlett
  9. jaja...skulle liksom være PÅFYLL og ikke pyfyll...hi-hi

    SvarSlett



blogger template by lovebird