torsdag 23. september 2010

Kosepose til lillebror

Stadig nye diller frå denne kanten, og i det siste har eg hatt fullstendig strikkedilla. Det resulterer i timesvis i godstolen med strikketøy i hendene, og herlege små plagg til lillebror. Det ser jo ikkje ut til at han har tenkt å komme med det første, og eg får gjort både det eine og det andre.
Eg fall pladask for denne boka av May B. Langhelle, med massevis av enkle og fiiine oppskrifter. Boka heiter Myk start, og May har også ein blogg med samme navn. Du kan for eksempel sjå nærmare på boka her.
Denne dressen, eller det er nok heller ein pose, er strikka av Drops Alaska, som er eit ganske tjukt ullgarn. Med tjukke pinnar og tjukk tråd går det som du sikkert veit relativt fort, og det likar eg! :)
Knappane har eg trekt med ein gammal loppisduk, og vi lo litt då eg var ferdig.. Eg har nemlig brukt tynnare garn enn det som var oppgitt i oppskrifta, og har dermed laga posen ein storleik mindre enn det som stod der. Det var heilt greit, og eg gjorde berre små justeringar i forhold til måla undervegs. Men knapphola gjorde eg ikkje mykje med, og eg var så opptatt av å få jevne mellomrom, at eg ikkje tenkte over at det kanskje vart litt tett mellom knappane.. Haha, sånn kan det gå med mindre kosepose og fleire knapphol enn i oppskrifta!
Uansett, ein utruleg deilig, varm, mjuk og sjarmerande kose- og køyrepose
(ja, for eg har faktisk laga hol til bilbeltet også!). 
No gler eg meg til det kjem ein utruleg deilig, varm, mjuk og sjarmerande lillebror i posen, 
så skal vi kose masse med han! :)

No ventar fleire bursdagsførebuingar, og eg skal prøve å ta nokre fine bilder undervegs... ;)
Ha ein fin dag!

19 kommentarer:

  1. Den var nydelig! Så søte knapper du har brukt også, fint med hjertene på. :) :)

    SvarSlett
  2. For en fantastisk flott pose! :-) Den blir perfekt nå om høsten/vinteren. Er helt enig med deg at den boka er utrolig fin! Jeg kan ikke strikke, men heldigvis har jeg en utrolig flink svigerinne strikka masse fra denne til Linnea når hun ble født. Jeg brukte de klærne kjempe masse!

    Kanppene setter prikken over i´en på posen, synes de passet helt perfekt! :-)

    Klem, Ingvild

    SvarSlett
  3. For en herlig pose! Deilig å ha noen sånne plagg klare til å varme en søt liten venn :-)
    Jeg er og veldig glad i den boka - har strikket flere modeller derifra.
    Knappene var flotte!

    Ønsker deg en fin dag!

    Anna

    SvarSlett
  4. Den boken har jeg selv begynt å strikke litt fra! :) Så mye deilig. Koselig å se hvordan dressen ble! Den blir god å ha på vinteren.

    Ønsker deg en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  5. Det ble en kjempefin kosepose! Og virkelig prikken over i'en med de herlige knappene da. Helt enig med deg i at det er en fantastisk strikkebok. Jeg får liksom lyst til å lage alt inni der. :)

    Nå er den lille babyen ventet til verden?

    SvarSlett
  6. Sikke en sød pose til lillebror :) Jeg har selv strikket et par ting fra den bog, den er vildt lækker :)

    SvarSlett
  7. Herlig! Denne kommer lillegutt til å elske å være i. ÅÅÅÅ som jeg gleder meg nå! Har noen venninner som heldigvis er glad i å strikke, så det blir vel noen strikkeplagg på meg også:)

    Lunsj hos meg på onsdag eller torsdag neste uke?

    SvarSlett
  8. For en skjønn pose! Herlig å ha noen sånne prosjekter mens man går og venter på en liten, selv har jeg hekledilla :-)

    SvarSlett
  9. Kjempefin!
    Likte fargen på knappene til den andre fargen, det ble så fint.

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  10. den var skikkelig flott Guro!! he dinna boka ej me ;.) men he ikkje prøvd å strikke nokke i den enda :-) ta gjerne en tur innom bloggen min også om du har lyst. http://hannekine.blogspot.com

    SvarSlett
  11. Så utrolig fin den var. Du er så flink og inspirerende! Elsket knappen du har brukt, herlig!

    SvarSlett
  12. Eeii, hvor er den bare fin!!
    Der kommer lillebror til at få det dejligt og lunt :-)
    Kh Ulla.

    SvarSlett
  13. Så fin og god den såg ut! Skulle ønske eg hadde mykje meir tid til å strikke! er så mykje ein skulle gjort!

    SvarSlett
  14. Den ble fin ja, selv med mange knapper ;-) Jeg har skaffa meg den andre boka hennes, den med syoppskrifter. Takk for tipset om den altså :-) Ses etterpå :-)

    SvarSlett
  15. Så deilig Guro! Den blei super med maaange fine knapper hehe. Ønsker deg masse lykke til med det som står for tur :) Blir spennende å følge med. Og riktig god helg!

    SvarSlett
  16. SÅÅÅÅÅ Nydelig!!! =) =) =)

    SvarSlett
  17. ååå Lykke til med alt! og den dressen var utrolig nydelig! koselig blogg :)
    -Linda

    SvarSlett
  18. Så skjønn den er! ♥ Også så søte knapper! Så myk og varm ut :)

    Jeg strikka en sånn pose til Minsten etter gratismønster fra Drops/Garnstudio, også lagde jeg et hull på baksiden som bilsetebeltet da kunne gå gjennom. Da dro vi den gjennom og droppa å lukke den nederste knappen, for da fikk han brukt den også i bilsetet sitt. :)Og i trilla (litt mindre vogn enn vogna, men større enn en paraplytrille - også kunne ryggen legges helt ned) kunne han også ha den på.
    Jeg ble nesten litt lei meg da han ble for stor for den :P

    Lykke til med fødsel og liten tass i huset! ♥

    SvarSlett



blogger template by lovebird