onsdag 16. mars 2011

Sesongstart :)

Endeleg er sesongen her.. Eg visste ikkje ein gong at den kom så innmari fort, men plutseleg kjente eg at NO er det på tide! :) Sååå godt med årets første frappe! Ja, den har sikkert mange namn, men her i huset heiter altså espresso, mjølk og knuste isbitar frappe. Og det er både min og Storesøster sin kaffefavoritt.. ;)

Grunnen til at lysta på denne kalde kaffedrikken er så stor akkurat no, er berre det at våren er her! 
Og det må jo feirast! Greit, så har vi enno sparkføre i gata vår, men det varer nok ikkje lenge.. ;)
Eg har trilla tur i dag, og ELSKAR sola som varmar meg med strålane sine, 
himmelen som har den mest vidunderlege, blå fargen,
lyden av fuglane og vatnet som drypp... Deilig!

Storesøster gjekk bort til vinduet sitt i berre nattkjolen i dag tidleg, løfta på gardinene,
kikka ut og opna vinduet. Så vart ho ståande å lytte ei lita stund, før ho plystra ein liten trudelutt. 
Berre fordi fuglane gjorde det, og ho ville vere med på moroa. Herleg!
Espresso er ikkje det eg drikk mest av. Eg må liksom ha ein god dose mjølk oppi. 
Men likevel kjenner eg godt kva som er god og mindre god og kjip espresso...
Vi har kaffemaskin og kvern frå Gaggia, og får nyydeleg kaffe! 

Den knallrosa duken er på bordet, og eg kjenner meg litt kreativ i dag.
Skal sjå om eg får utløp for kreativiteten ganske straks! :)

Ha ein fortreffeleg onsdag!

12 kommentarer:

  1. å, det såg jammen godt ut med frappe! Fekk eg og lyst til å lage meg :-) Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  2. Sånn lager jeg også frappe, det er sinnsykt godt! Utrolig deilig med dette vårværet ja, en skikkelig vitamininnsprøyting :)

    SvarSlett
  3. Liker ikke kaffe, men kanskje denne?!
    Så iallefall god ut på de NYDELIGE bildene ;)
    Kos deg med favoritten din.
    Klem

    SvarSlett
  4. for et herlig GLAD innlegg!!
    det er uhyre smittsomt..flott!

    her har vi drukket kaffe og varm saft, og nystekte "bakels" på byggeplassstua vår i dag..herlig!
    sola skinner og man kjenner hvordan kroppen lades opp av D vitaminer :)

    frappeklem fra meg!

    SvarSlett
  5. erik ja..det betyr egentlig Gunnhild (meis)
    ikke så lett å huske å bytte kontoer sjø!
    :)

    SvarSlett
  6. Kikar in och gör ett avtryck. Badar visuellt i dina härlig färger, en fröjd för ögat!

    SvarSlett
  7. Nå er det vår!!!
    Nyt dagen!

    SvarSlett
  8. Frappe er bare best!! La sole skinne!!!

    SvarSlett
  9. Jeg kaller det iskaffe (fordi jeg gjør frappé på jobben - balletterminologi...;-) Det er veldig godt og forfriskende. I dag har jeg sittet en god stund ute i solveggen med en god kopp te, og et magasin - deilig med vår!

    SvarSlett
  10. Til bryllupet vårt bestilte vi en drøss hvite hjertesjokolader med pistasj-fyll fra c.l. Til å ha i bord-kort-eskene jeg hadde laget. De var enormt gode. Så er det også eneste plassen stort sett i ålesund med gode makroner! :)

    God kaffi-klem tilbake :) next-> frappe på gang, takk for tipset. Ble kaffitørst her ja!

    SvarSlett
  11. MMMMmmm!!!
    Digge bilder og jeg vet at en dag ender vi opp med en lignende kaffemaskin. Håper jeg snart får meg en cappucino alla Guro. Kan trenge det så lite som jeg har sovet denne uken.
    Hva sier du til å treffes i neste uke? Kun opptatt på onsdag foreløpig.

    SvarSlett
  12. Nam nam nam! Og du - tusen takk for utrolig hyggelig kommentar på bloggen min! Kan jammen si takk det samme - blir glad av deg også! Du har en herlig inspirerende blogg :)

    SvarSlett



blogger template by lovebird