fredag 2. september 2011

Hausthagen og den trøytte mammaen...

For ein deilig dag dette har vore! Ein bonusdag. Ein kosedag. Ein haustdag. Ein sommardag. Ein kviledag. Ein vaskedag. Ein fotodag. Ein fridag. Ein fredag. Kjært barn har mange navn... ;)

Etter ei ganske slitsom natt, med ein gut som aller helst vil ha smokken heile natta, var det både godt, luksus og heilt nødvendig å ta det med ro i dag. Smokken til guten heng nemleg fast i mammaen, og mammaen orkar ikkje å ha nokon hengande i puppen heile halve natta. Dermed ligg guten i senga si og hyler, medan mammaen og pappaen blir surare og surare, både på han og på kvarandre... Ikkje fordi vi vil det, og ikkje fordi vi syns vi burde det, men rett og slett fordi det faktisk er midt på natta, og vi er desperate etter søvn. Kroppen gjer nesten vondt, fordi den så gjerne vil ligge og kvile, og hovudet er tungt og fylt av bomull. Vil sove! Noo! Men greier vi å komme oss tidleg i seng om kvelden? Neida...skal berre, først...! ;) Kjenner du deg att, eller?

Så no forstår du kanskje kvifor eg har sett så stor pris på denne dagen. Min eigen fridag. Eg har kosa masse med Lillebror, leika, tulla og hatt GOD tid saman med den skjønne guten min. Heldigvis er han så skjønn, så er han tilgitt så snart klokka bikkar sju om morgonen... ;) Han er jo GULL! - og takk og pris søv den fantastiske storesøstra så vanvittig tungt om natta, så ho våknar ikkje av nokon ting. Heldigvis!
Etter ein liten trilletur i formiddag, rusla eg litt rundt i hagen med kamera. Ja, no høyrast det nesten ut som hagen vår er stor som ein park, men det er den altså ikkje. Det er ein liten hage, men faktisk ganske romsleg for rekkehushage å vere. Vi likar den! Og endeleg kan eg no vise fram det fine utebordet vårt, for det har eg vel ikkje gjort før? Dette bordet snekra flinke mannen til 17.maifesten vår, men så var det så dårleg vèr at hagefesten måtte vere i stova, og det store bordet fekk stå der ei stund. Men etterkvart fekk vi flytta det ut i hagen, og eg mala det i ein nyydeleg lillagråblå farge. Føtene til bordet kjøpte vi på Ikea, og inspirasjonen fann vi hos Stylizimo. Herleg! Og faktisk så vellukka at vi vurderte å lage eit liknande til kjøkkenbord også..
Eg leika meg med kamera og macrolinse i dag. Og vart ganske fornøgd med humlebildet mitt! Sjå også dei fine biebilda til The Brekkevolds her. :) Mi humle fann eg i kjøkkenhagen, der den susa rundt på det eg trur må vere ein timian, om eg ikkje hugsar feil. Desse roseknoppane fann eg også, og eg syns dei ber preg av at sommaren er på hell. Eg lurer på om dei rekk å bløme før det blir for kaldt?

No skal eg hjelpe Poirot å løyse ei sak, medan ullgenseren til Lillebror får vokse på strikkepinnane.

Ønskar deg ei nydeleg helg!

14 kommentarer:

  1. Gode bilder! Så deilig fargen på det hagebordet var, godt for øyet:) Alltid hyggelig å bli linket til også forøvrig. Liker kreakroken din. Endelig har du din egen krok :) I morgen skal vi ha Olivers dag på Sponhuset. Gleder oss! Så nå er det på tide å finne senga. O sover ganske ok til vanlig, men måtte seff bli forkjøla nå som vi skal ha fest. Tidlig opp er vi uansett. Småbarnstida er kort, så plutselig savnet vi den. Klem!

    SvarSlett
  2. Kjenner meg igjen her..Lillesøster sov ikke en natt igjennom før på dagen 3 år..Man blir desperat ettersøvn! Nå er det blitt bedre. Hun våkner opp en gang om natten og kommer tuslende oppi sengen vår..Men den er godkjent;)
    Herlige bilder, og FLOTT bord:)

    SvarSlett
  3. Så dyktig en fotograf du er!! Håper du har hatt ei god natts søvn, og ha ei superduper helg!! :D KLEM.

    SvarSlett
  4. Å jeg skjønner så altfor godt de nettene! Det er rett og slett forferdelig! Vi måtte sette en regel for oss selv på at det ikke var lov til å krangle på natta, og selvom vi ikke alltid greier å holde den har det ihvertfall blitt litt mindre krangling om natta :) Men sånne netter er fært! Håper det blir bedre snart :) Og fine bilder! Macro er fantastisk!

    SvarSlett
  5. Så fine bilder :)
    Sensommeren eller starten på høsten kan være utrolig fin!
    Håper dere har hatt en bedre natt i natt!
    God helg :)

    SvarSlett
  6. Hei du ! Nydelige Bilder. Høsthagen er vakker, - men hos oss er det grått og surt i dag. Deilig da å se fine, solfylte bilder hos deg ! Klem.

    SvarSlett
  7. Åhåhå, den trøtte mammaen, talk to me! Meeget gjenkjennelig. Så trøtt at det gjør vondt noen ganger. Takk og pris for en god sofa på dagtid, som med letthet kan kombineres med sovende beibi. Merkelig at de sover så godt på dagtid??!

    Her i Bergen er det også høst i dag, men av den våte blåsende, og ja, igrunnen bergenske, typen. Mitt hagebord er av den morkne vasstrukne typen, og jeg ser til min glede at det ser ut til å være trenden i nabolaget i år.

    Fin helg til deg!

    SvarSlett
  8. Hadde aldri trodd at det var mulig at så mye av tankevirksomheten kunne dreie seg om søvn før jeg fikk unger selv....og spesielt i perioder hvor det er avvenning fra nattpuppen eller andre ting som gjør minstemann til et lite nattmonster og en søvntyv.

    Men det blir bedre, heldigvis! Jeg har vært gjennom det en gang, og skal snart gjennom samme prosessen som deg en gang til, og kjenner at gleden ikke akkurat står i taket.... Lykke til videre, og nyt de herlige stundene:)

    SvarSlett
  9. Ja jeg kjenner meg igjen. Men det blir jo bedre, slitsomt å ikke få nok søvn. Så fine bilder du tar , og så fin blogg :)

    Takk for at du vil være med på min GA (og at du kanskje ville følge meg ;)

    Skapene vi har på kjøkkenet er rett og slett Billy skap fra IKEA . Som vi har malt i front. Fargen vi har brukt på kjøkkenet er : Jotun Lady Classic 15 - Kode : S0530-B50G

    Hilsen Janne

    SvarSlett
  10. knallbra blogginnlegg! Dyktig fotograf, dyktig skrivar, og varm poet:-)

    SvarSlett
  11. Om jeg kjenner meg igjen...? Som jeg skulle ha sagt det selv...i søvne;) Har en liten en som både er forkjøla og får tenner, og det eneste som hjelper i følge ham selv er å henge i puppen halve natta og i tillegg starte dagen sånn i 5-6 tiden...zzzzzz....

    Utrolig flotte bilder, forresten! Håper du har hatt en fin helg:)

    Klem, Janne

    SvarSlett
  12. Fine bilder og god stemning! Du leiker både med ord og kamera og det blir fint...må bare si tusen takk for øredobbene. De er kjempefine:-) Hilsen Anne Lise

    SvarSlett
  13. Mangel på nattesøvn er utruilg tøft! Eg ventar framleis på gode netter på det jamne, og eldste mi er over fire... Men det kjem vel etterkvart!

    Fine bilete, likte veldig godt humlebiletet og det flotte bordet!

    SvarSlett
  14. Ååå, det er så slitsomt med sånne netter! Og dager, hvis det ikke blir så mye søvn da heller... Det er vel en fattig trøst, men det går altså over. I dag var det ingen jenter som vekket meg, men satt så fredelig og så på nrksuper da jeg stod opp i halv ti-tida. Hold ut! :)

    SvarSlett



blogger template by lovebird